Ultrasonografi

Kadın Hastalıkları ve Doğum için USG son derece değerli bir tanı aracıdır.Zararsız,ekonomik ve hızlı uygulanabilir olması USGyi daha da  önemli bir tanı aracı haline getirmektedir. USG çeşitli kadın hastalıklarının tanısında, gebelik tanısında, bebeğin iyilik durumunu gözlemlemede, hareketlerini incelemede,amnion sıvısının miktarını ölçmede, bebeğin gelişimi ile ilgili ölçümlerin yapılmasında örneğin femur boyu, karın çevresi, baş çevresi gibi ölçümlerde, gebelikte oluşabilecek hastalıkların erken tanısında ve tedavisinin ardından tekrar incelemenin bir parçası olarak yapılır. USG hakkında en çok merak edilen konuların başında zararı olup olmadığıdır. USG nin ne bebek üzerinde nede anne üzerinde kanıtlanmış herhangi bir zararı yoktur. Annelerimizin gönlü bu konuda ferah olabilir çünkü hem onların hemde bebeklerinin sağlığını çok önemsemekteyiz.

.
      Kliniğimizde, hastalrımızın USG ile değerlendirilmeleri yapılarken iki farklı yöntemle kullanılmaktadır. Transabdominal denen karın üzerinden yapılan ultrasonografi, Transvajinal denen özel bir prob ile vajina içerisinden yapılaran ultrasonografidir. Kişinin kilosu karın bölgesindeki yağlanması karın bölgesinden yapılan transabdominal USG nin uygulamasında engel teşkil edebilir. Aynı zamanda gebelik olmayan fakat kanama bozxukluğu ağrısı olan genç bekar hastaları içinde kızlık zarının korunması trans vajinal USG nin yapılmasının önünde bir engeldir.

Ultrasonografi tetkikine gelirken bilmeniz gerekenler

Ultrasonografi sıklıkla poliklinik muayenesi ile birlikte yapıldığından muayene için yukarda belirtilen hazırlıklar dışında özel bir hazırlık yapmanız, doktorunuz aksini belirtmediği sürece, gerekli değildir. Adet görüyor olmanız her iki ultrasonografi için bir engel teşkil etmez.

Transabdominal ultrasonografi: Aşırı karın yağlanması, vajinal yolla USG uygulanamayacak hastalarda inceleme karından yapılacağı için mesanenin dolu olması önemlidir. Bunun için hastaların su içerek idrara sıkışması istenebilir.

Transvajinal ultrasonografi: Bu yöntem ile daha yüksek görüntü kalitesi sayesinde bir çok hastalığın teşhisi açısından transabdominal ultrasonografiye göre daha çok tercih edilir. Transabdominal ultrasonografinin aksine mesanenin boş olması gereklidir

4 Boyutlu Ultrasongrafi

Yan taraftaki videodan örnek bir 4 Boyutlu Ultrasonagrafi örneğini izleyebilir siniz.

Gelişen teknoloji ile artık görüntülemede 2 boyutlu resimlerden  4D videolara hatta 4D  ultrason cihazlarıda yerini 'HD Live Ultrason' a yani canlı çok boyutlu görüntülere bırakıyor. Görüntüleme teknolojilerindeki bu  büyük gelişim ailelerin gebelik döneminde bebeklerini detaylı olarak görebilme imkanı vermektedir. HD Live Ultrason 4D Ultrason 4D ultrason görüntüleri, gerçekçi görüntülere yakınlaşmak için farklı aydınlatma ve renklendirme teknikleriyle elde edilebilir. Böylelikle, bebek normal görüntüye en yakın görülebilir.Bu imkan tabi biz doktorlara da gebeliğin erken dönemlerinde bile oluşabilecek hastalıkların tanısını koyma imkanı sağlamaktadır. Gelişen teknoloji ile daha anne karnındayken bu bebekler için ameliyatlar yapılabilmektedir. Henüz anne karnında olmasına rağmen ameliyat edilen bu bebekler sağlığına kavuşabilmektedir.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL