Kısırlık Tedavisi İstanbul

Kısırlık tedavisi İstanbul, gebeliğin meydana gelmesini zorlaştıran etmenlerin değerlendirilmesi ve bu etmenlere yönelik özel tedavi planlarının yapılması amacıyla gerçekleştirilen uygulamadır. Dişi üreme sistemi kapsamında, kadınların doğurgan kalmalarını sağlayan ve bu amaç doğrultusunda birbirleri ile koordineli bir şekilde çalışan pek çok organ vardır. Aynısını erkek üreme sistemi ve erkekler için de söylemek mümkündür. Bu organlarda meydana gelen hasarlar, hormon bozukluğu, birtakım hastalıklar ve genetik etmenler hem erkeklerin hem de kadınların infertilite yani kısırlık sorunu ile karşı karşıya kalmasına neden olabilir.

İnfertilite son derece yaygın bir sorundur ve günümüzde hemen hemen her 5 çiftten 1’inde görülmektedir. Kısırlık tedavisi veya infertilite tedavisi olarak bilinen uygulama sırasında çiftlerin genel sağlık durumları incelenir. Üreme sistemi organları ile ilgili bir anormallik olup olmadığı değerlendirilir. Daha sonra ise elde edilen bulgular öncülüğünde tamamen çifte özel bir kısırlık tedavisi planlaması yapılır. Yazımızın devamında ‘’Kısırlık tedavisi nasıl yapılır?’’, ‘’Kısırlık tedavisi yöntemleri nelerdir?’’, ‘’En başarılı kısırlık tedavisi yöntemi hangisidir?’’ ve ‘’Kısırlık kendi kendine geçer mi?’’ gibi merak edilen sorulara yanıt vereceğiz. İstanbul kısırlık tedavisi ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.

Kısırlık Tedavisi Nedir?

Kısırlık tedavisi, gebe kalmayı kolaylaştıran özel uygulamalar yardımı ile gerçekleştirilen, özel bir uygulamadır. Bu uygulama farklı yöntemlerle yapılabilir. Bu yöntemler arasında aşılama tedavisi ve tüp bebek tedavisi gibi gelişmiş teknikler bulunur. Bahsi geçen teknikler hakkında detaylı bilgi almak için sitemizde yer alan  Aşılama Tedavisi isimli içeriğimizi inceleyebilirsiniz.

Kısırlık Nedir?

Kısırlık, kadınların gebe kalmasını zorlaştıran ve hem erkek hem de kadın kaynaklı ortaya çıkabilen bir sorundur. Genel olarak tıpta kısırlık (infertilite), çiftin 12 ay boyunca korunmasız ilişkide bulunmasına rağmen gebeliğin gerçekleşmemesi olarak tanımlanmaktadır. Kısırlığın pek çok nedeni olabilir ve bu nedenler, daha önce de bahsetmiş olduğumuz gibi erkek veya kadın kaynaklı olabilir. Kısırlık tedavisi kapsamında yapılan uygulamalar sayesinde bu nedenler detaylı olarak değerlendirilir ve çifte özel bir tedavi planlaması yapılır.

Kısırlık Neden Olur?

Kısırlık, erkeklerde ve kadınlarda farklı nedenlerden ortaya çıkabilmektedir. Bu yüzden kısırlık nedenlerinden iki ayrı başlık altında bahsedeceğiz.

Erkeklerde Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Erkeklerde kısırlık nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Sperm sayısında azalma.
    • Spermlerin hareket kabiliyetini etkileyen sorunlar.
    • Menide canlı sperm bulunmaması yani azospermi isimli hastalık.
    • Testis damarlarını ilgilendiren hastalıklar.
    • Hormon bozukluğu.
    • Aşırı stres.
    • Zararlı beslenme alışkanlıkları.
    • Sigara ve alkol kullanımı.
    • Düşük sperm üretimi.

Erkeklerde kısırlık nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Kadınlarda Kısırlık Nedenleri Nelerdir?

Kadınlarda kısırlık nedenleri arasında şunlar yer almaktadır:

• Rahimde yapısal bozukluk.
    • Rahim içi perde oluşumu.
    • Rahimde miyom, polip ve benzeri kitleler bulunması.
    • Yumurtalık kistleri.
    • Polikistik over sendromu gibi hastalıklar.
    • Çikolata kistleri.
    • Hormon bozukluğu.
    • Yumurta hücrelerinin olgunlaşma sürecinde meydana gelen sorunlar.
    • Fallop tüplerini ilgilendiren birtakım yapısal bozukluklar veya hastalıklar.
    • Erken menopoz.

Kadınlarda kısırlık nedenleri bu şekilde sıralanabilir.

Kısırlık Belirtileri Nelerdir?

Kısırlığın farklı yaş grupları için birbirleri ile benzer olan, iki temel belirtisi vardır. Bunlar:

• Kadının yaşının 35’ten küçük olduğu çiftlerde, 12 aylık düzenli ve korunmasız ilişkiye rağmen gebeliğin gerçekleşmemesi.
    • Kadının yaşının 35’ten büyük olduğu çiftlerde ise 6 aylık düzenli ve korunmasız ilişkiye rağmen gebeliğin meydana gelmemesi.

Kısırlığın temel belirtileri bu şekilde sıralanabilir. Kısırlığa yol açan bazı hastalıkların belirtisi de bahsi geçen klinik tabloya eşlik edebilmektedir.

Kısırlık Kendiliğinden Geçer Mi?

Kısırlık bazı kişilerde kendiliğinden geçebilir. Ancak eğer kısırlık sorunu uzun zamandır deneyimleniyorsa ve çiftler 1 yıldan fazla süredir gebe kalmakta zorlanıyorlarsa mutlaka bir kadın hastalıkları uzmanı ile görüşmelidirler.

Kısırlık Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Kısırlık tedavisi kapsamında gerçekleştirilen uygulamalar genellikle 14 ila 17 gün kadar sürerler. Bununla birlikte tedaviye eşlik eden bazı genetik tanı testleri ve benzer uygulamalar tedavinin birkaç gün daha uzun sürmesine neden olabilirler. Doktorunuz konu hakkında detaylı bir bilgilendirme yapacaktır.

Kısırlık Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Kısırlık tedavisi, yaygın bir şekilde aşılama tedavisi ve tüp bebek tedavisi isimli iki farklı yöntemle yapılmaktadır. Bu yöntemler şu şekilde gerçekleştirilir:

• Aşılama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Aşılama tedavisi sırasında özel ilaçlar kullanılarak anne adayının sağlıklı ve olgun yumurta hücreleri üretmesi sağlanır. Daha sonra ise babadan alınan sperm hücreleri incelenir. Bu hücreler arasından en sağlıklı olanları reçilir ve anne rahmine özel bir yöntem ile aktarılır. Böylece gebelik ihtimali önemli ölçüde artmış olur.

• Tüp Bebek Tedavisi Nasıl Yapılır?

Tüp bebek tedavisi sırasında da aşılama tedavisinde olduğu gibi anne adayının sağlıklı yumurta hücreleri üretmesi sağlanır. Daha sonra ise bu yumurta hücreleri yumurta toplama işlemi ile alınır. Bu süreçte babadan da mastürbasyon yolu ile sperm toplanır. Toplanan spermler arasından en sağlıklı olanları, anneden alınan yumurta hücrelerini döllemeleri için seçilir. Laboratuvar ortamında gerçekleşen döllenme işlemi sonrasında, elde edilen zigotlar bir süre muhafaza edilirler. Ardından ise embriyo transferi ile rahme aktarılırlar.

İnternet sitemizde her iki uygulama hakkında da kapsamlı bilgilere ulaşabileceğiniz içerikler mevcuttur.

İstanbul Kısırlık Tedavisi Fiyatları 2024

İstanbul kısırlık tedavisi fiyatları ve benzer konular hakkında detaylı bilgi almak için Op. Dr. Mehmet Alicik ile iletişime geçebilirsiniz.