Gebelikle beraber vücüdünüzda oluşan değişiklikler; kilo artışı ve  vücüdün ağırlık merkezinin kayması sonucu oluşan lordozdur.  Vücüdün Ağırlık merkezinin kaymasının bir sonucu olarak, tüm hamilelerin % 60'ından fazlası bel ağrısı yaşar. Karın ve sırt kaslarının güçlendirilmesi, kilo artımına bağlı olarak daha sonrada ortaya çıkacak sırt ağrısının azaltılmasında yarar sağlar. Gebelik sırasında kan hacmi, kalp atım hızı ve kalbin kan pompalama miktarı normal olarak artar, sistemik vasküler direnç azalır. Bu hemodinamik değişiklikler, istirahatte ve egzersiz sırasında hamile kadın ve fetusü korumak için dolaşım rezervi sağlar. Hareketsiz postür, örneğin bazı yoga pozisyonları, ve supin konum tüm gebelerin % 10-20'sinde venöz dönüş azalmasına ve hipotansiyona yol açar ve mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.

Hamilelik Sırasında Egzersizin Faydaları :

• Dolaşım ve sindirimin düzenlemesine yardımcı olur,

• Annenin kilosunun düzenlenmesini sağlar,

• Doğumda size yardımcı olacak kasların güçlenmesini ve aktivitesini destekler,

• Egzersiz, sosyal etkileşimin sağlanması, sosyal ve psikolojik açıdan iyilik hissinin artırılmasına katkıda bulunur,

• Doğum kolaylaşmasına hem fiziksel hem psikolojik olarak yararı vardır,

• Doğumu kısaltmaya yönelik potansiyelin geliştirilmesine yardımcı olur,

• Gebelik diyabeti (şeker) hastalığının ortaya çıkmasını önlenmede yararı vardır,

• Doğum yaptıktan sonra yaralarınınzın iyileşmeyi hızlandırır.

Hamilelik Sırasında Hangi Egzersizler Yapılabilir :

Aşağıdaki Egzersizleri Güvenle Yapılabilir :

•  Yürüyüş

•  Yüzme

•  Sabit bisiklet

•  Düşük dereceli aerobik

•  Yoga, modifiye†

•  Pilates, modifiye

•  Koşu (düşük hızlarda)

Aşağıdaki Faaliyetlerden Kaçınılmalıdır:

•  Birebir sporlar (örn, buz hokeyi, boks, futbol ve basketbol)

•  Düşme riskinin yüksek olduğu aktiviteler (örneğin, yokuş aşağı kayak, su kayağı,
    sörf, off- road bisiklet, jimnastik ve binicilik)

• Deniz Dalışları

•  Gökyüzü dalışı

•  "Ağır yoga" ya da "Ağır pilates * Komplikasyonsuz gebeliği olan kadınlarda obstetrik bakım sağlayıcısı ile konsültasyon sonrası

• Azalmış venöz dönüş ve hipotansiyona neden olan yoga pozisyonlarından mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.

•  Hamile bir kadında değişen denge hızlı hareketlerini etkileyebilir ve düşme riskini artırabilir, burada raket sporlarından mümkün olduğunca kaçınılmalıdır.

DİKKAT:​

• 13 haftalık gebelik haftasına kadar egzersiz programına başlamayı önermiyoruz.( hafif yürüşler yapılabilir uzun olmamak kaydı ile)

• Egzersiz programına başlarken su içi gebelik egzersizleri gibi, vücut ağırlığın binmeden yapılabilen egzersizlerle başlamak daha iyi bir başlangıç olacaktır.

• Basit ve yorucu olmayan egzersizlerle başlayın. Egzersiz miktarını ve süresini yavaş yavaş artırın.Egzersizin süresini kısıtlı tutun ve uzun süreli yapamamaya dikkat edin.

• Egzersiz sırasında vücüdünüz su kaybedecektir, susuz kalmamak için dikkat etmek ve bol bol sıvı tüketmek önemlidir.

Hamile iken Egzersizi Bırakmak İçin Uyarı İşaretleri :

Eğer egzersiz sırasında aşağıdaki belirtileri görürseniz egzersizi bırakın ve doktorunuza danışın.

• Vajinal kanama

• Düzenli ve ağrılı karın veya alt bölge kasılmaları

• Vajinadan gelen sıvı sızıntısı

• Baş dönmesi