Gebelik Öncesi Danışmanlık ve Gebeliğe Hazırlık

Gebelik insan metabolizmasının baştan aşağıya değiştiren fizyolojik bir durumdur, ancak bazen gebelik sürecinde yaşanan vücuttaki değişiklikler anne ve bebeğin hayatını tehlikeye sokabilmektedir. Normal gebeliklerde bile, annenin fizyolojisinde ki değişiklikler anne ve bebeğin yaşamını tehdit edebilecek duruma gelmektedir. Gebelik süresince yaptırılacak olan izlemler sırasında hekimin ve diğer sağlık personelinin aslında amacı gebelik sırasında karşılaşmamız gereken, beklenen normal değişikliklerin saptanması, anne veya bebekte oluşabilecek tıbbi ve patolojik durumların erken tanısı koyulması ve tedavisi. Saptanan bu hastalıkların etkilerinin en aza indirgenmesi amaçlanmaktadır.

Doğum öncesi dönemde yapılan düzenli kontroller gebelik öncesi dönemde anne adayında oluşabilecek sağlık sorunlarının saptanması ve tedavisi yapılabilmesini amaçlamaktadır. Gebelik öncesi dönemde muayene olmak hem gebelik sırasında hemde gebe kalmayı amaçladığımız bu süre zarfından oluşabilecek riskleri önceden ön görebilmemize yardımcı olacaktır. Aksi taktirde belki tekrarlayan düşükler belki uzun süre gebe kalamamak basit bir tedavi ile ortadan kaldırılabileceken uzun süre hem fiziki hem ruhsal yorgunluklara neden olacaktır. Gebelik öncesi danışmanlığın bir amacıda gebelik döneminde annenin sağlıklı ve komplikasyonsuz bir gebelik geçirmesi, sağlıklı bir doğum ve sağlıklı bir bebeğin doğması sağlanmalıdır. Ayrıca gebelik bakımı konusunda anne adayını bilgilendirmek de bu dönemin en önemli amaçlarından birisidir.

Gebelik öncesi danışmanlık, yalnızca önceden mevcut bir sağlık durumuna sahip olanları değil, tüm bebek sahibi olmak isteyen kadınları kapsamalıdır. Anne adayın gebelik öncesi tıbbi, sosyal ve genetik koşullarının araştırılması ve optimize edilmesi yoluyla gebelik sonuçlarının iyileştirilmesi amaçlanmaktadır. Hamilelik öncesi görüşme; muhtemel hastalıklar hakkında risk tanımlama, gebeliğe hazırlık aşamasındaki beslenme, egzersiz ve yaşam tarzı değişiklikleri gibi önerileri anne adayı ile konuşabilme fırsatınıda yaratacaktır. Anne adayları sistemik hastalıklar açısından iyi bir anamneze tabi tutulmalı ve araştırılmalıdır. Örneğin diyabetin varlığı veya diyabete yatkınlık, hipertansiyon takibi, kalp rahatsızlıkları, varisler, böbrek ve karaciğer hastalıkları ve guatr bozuklukları açısından araştırılmalı ve gebeliği etkileyebilecek enfeksiyonlar araştırılmalı ve gerekli muayene, tedavi ve yol tarifi yapılmalıdır. Ailevi hastalıkları göz önüne alınmalıdır. Kadının yaş, kilo ve önceki gebelik ve doğum hikayeleri ayrıntılı olarak bilinmiyorsa, kan grubu tanımlaması yapılmalıdır.

Potansiyel stres kaynakları hakkında aday ve eşin meslek çevreleri ve saatleri sorgulanmalı ve tütün, alkol ve yasadışı uyuşturucular ve ağır metaller ve organik çözücüler kullanımı ile temasa geçilmelidir.

Hamilelik için önerilen zayıf kilo zayıf kadınlar için 12,5-18 kg, kilolu normal kadınlar için 11,5-16 kg, kilolu kadınlar için 7-11,5 kg'dır. Bitti. Buna göre, kadınların hamile kalmaları için ideal kilo artışı önerilmelidir.
      Gebeliği planlayan tüm kadınlar, önceki 12 hafta ve gebeliğin 3. ayında 400 mikrogram gebelik almıştı. folik asit almak tüm dünyada kabul gören bir formdur. Epilepsili kadınlarda ve hikayelerinde nöral tüp kusurlu bebeği olan bu doz 1200 mikrogramdır. ve tüm gebelik boyunca kullanılmalıdır.

Sağlıklı gebelik sağlıklı toplumlar için şarttır ve gebelik muayenesinden ve gebelikten önce kadını en uygun şekilde hazırlayarak sağlıklı gebelik de mümkündür. Bu nedenle, tüm doğum anneleri tarafından planlanan gebelikten en az 3 ay önce doğum uzmanının görünmesi yararlı olacaktır.