Bazal vücut ısı  takibi nasıl yapılır?
kadın her gün uyanır sonra, o uykuya düşmeden vücut ısısı âdet günü kaydeder. Bu, vücut ısısında bir artışa neden olan diğer durumlarda (örneğin Gripal enfeksiyon) yanıltıcı olabilir.
* Lüteinizan hormon (LH), idrardan sonra: bu amaçla idrar için özel çubuklar kullanılır.
* Rahim iç katmandan alınan bir biyopsi: 1 endometrial doku alınan endometriyal biyopsi - adetin tarihinden önce 3 gün yumurta bırakma olup olmadığı hakkında bir fikir vermek, ancak şu anda hormon test geçiyor.
* Ultrasonografi ile yumurta Yapılan gözlemler: Ultrasonografi sonrası gözlem folikül (yumurta içinde geliştirilen küçük kist), değerlendirir.

Yumurtlama sorunlu kadınlarda, yumurtaları geliştirmek için kullanılan hormonal ilaç kullanan hastaların% 80'inde yumurtlama yapılabilir. Hamilelik için başka bir engel yoksa, başarılı bir 6-ovulasyon tedavisi ile hastaların yarısı gebe kalabilir.
Karın boşluğunun infertilitesi (peritoneal faktör)
Geçmiş cerrahi, iç organları ve endometriyoz enfeksiyonu karın duvarı ve iç organları çevreleyen zarın karın yapışma neden rahim ulaştığı yumurtalıklar veya fallop tüpleri engelleyebilir.
Endometriyoz genellikle endometriyoz rahim içinde adet tabaka rahim dışında yer alır, ve bu nedenle bu alanlar adet dönemleri kanamanın bazen ağrı kasık ağrısı ve bu nedenle kanamanın neden olduğu şiddetli ağrı ve hasar cinsel ilişki oluşabilir yalnızca oluşur. yumurtalık oluşur endometriyal kistleri, hastalar, kan kist içine kanama sonucunda birikir ve kan yavaş yavaş "çikolata kisti" adı verilen bir çikolata haline gelmektedir. Bu kistler belirli bir boyuta ulaştığında laparoskopi ile giderilir. Bu hastalık ayrıca karında yapışıklıkların yanı sıra normal yumurtalık dokusunda hasara neden olabilir ve infertiliteye neden olabilir.

BAZAL VÜCÜT ISISI İLE OVULASYONU(YUMURTLAMAYI) TAKİP ETME

Hastanın bazal vücut ısısı, lüteinizan hormon (LH) ve buzağı progesteron hormonu tayini, endometrial biyopsi (endometrial biyopsi) ve ultrasonografi ile ovulasyon gibi yöntemlerle döşenip düzenlenmediği belirlenebilir.
Bazal vücut sıcaklığı, kolayca izlenebilen basit ve ucuz bir yöntemdir. Ovülasyondan sonra salınan progesteron hormonu (beklenen sayıdan 12-16 gün önce) intrauterin tabakayı döllenmiş yumurtanın aşılanması ve yerleştirilmesi için uygun hale getirir. Ovulasyondan sonra salınan progesteron hormonu nedeniyle, menstruasyon orta döneminde vücut ısısı yaklaşık 1 derece artar. Ovülasyon yoksa vücut ısısı artmaz.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul