• Boyu 50 cm ve kilosu 3400-3500 gr’dır.

• Verniksin büyük bir kısmı erimiştir.

• Akciğerler doğuma kadar düzenli olarak çalışmaktadır.

• El ve ayak tırnakları o kadar uzamıştır ki,doğduğunda sıklıkla hemen kesilmeleri gerekmektedir.

• Her iki cinste de memelerde hafif bir büyüme olabilir,doğumdan sonra küçüleceklerdir.

• Bebeğinizin vücudunun %75’i su,%15 ‘i de yağdan oluşmaktadır.

Tebrikler artık doğumun sonuna geldiniz.Bu mucizenin sonuçlanmasına ve o Doğumun başlangıç belirtisi her gebede farklı olabilmektedir.Düzenli ve ritmik kasılmalar başlayabilir,suyunuz gelebilir,kanama olabilir,nişan olarak tanımlanan kanlı sümüksü tıkaç gelebilir.Doğum belirtilerinden herhangi biri başladığında doktorunuzla hemen temas kurmanız çok önemlidir.künse bütün gün evde oturmayıp dışarıya çıkmaları onları psikolojik olarak rahatlatacaktır.

Gebelik süresi son adet tarihinin ilk gününden itibaren 40 haftadır.Doğumların %75’i 38-42 gebelik haftaları arasında gerçekleşmektedir.Yaklaşık %5 anne adayında doğum eylemi 42. gebelik haftasında dahi başlamamaktadır.%20 anne adayı ise 38. gebelik haftasından önce doğurmaktadır.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul