• Bebeğinizin boyu 46 cm ve ağırlığı 2400 gr’ dır.

• Bu haftadan itibaren doğan çocukların büyük bir kısmı artık solunum ve akciğer problemi ile karşılaşmamaktadır.

• Yağ depolanması özellikle bu haftada kollarda ve ayaklarda artmıştır.Doğumda vücut ısısının düzenlenmesi için yağ depoları çok önemlidir.

• İşitme duyusu çok güçlüdür. Nerdeyse tüm konuşmaları dinlemektedir.

• Bebeğin uyku ve uyanıklık periyotlarını artık ayırt edebilmek mümkündür.

• Doğum kanalına inmeye başlamıştır.

• Bebekler son iki ay genellikle haftada 200-250 gr tartı alabilme kabiliyeti taşımaktadırlar.

Artık gebeliğinizin son dönemlerini yaşıyorsunuz doğum için hazırlıklarınızın tamamlanmış olması lazım bu dönem içerisinde bebek çantanız doğum yapacağınız hastane ve oda ile ilgili düşüncelerinizi tamamlamanızı tavsiye ederiz. Doğum ile ilgili stres yapıyorsanız açık hava yürüyüşleri sizi rahatlatacaktır.

Ağrısız doğum olarak bilinen epiduralli normal doğum sıklıkla sorulmaktadır.Epidural bir doğum şekli değil bir anestezi şekli olup uygulama anestezi doktoru tarafından yapılmaktadır.

Epidural ile normal doğumda doğumda ortaya çıkan rahim kasılmaları ağrıya neden olduğundan rahim açıklığı 4 cm’ e ulaşınca bel bölgesine özel ince iğne yerleştirilir, omurilik zarı etrafına verilen anestezik maddelerle ağrı hafifletilir.Her uygulamada olduğu gibi anne adayının bu yönteme uygun olup olmadığı ve yönteme dair riskler artık konuşulmalıdır.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL