• Bebeğin boyu 45 cm ve ağırlığı 1850 gr’ dır.

• Vücudunu kaplayan verniks maddesi biraz daha kalınlaşmıştır.

• Akciğerleri daha hızlı amnios sıvısını alıp vermektedir. Bu soluk alıp verme işlemi surfaktan maddesinin yapımını hızlandırmaktadır.

• Erkek ise testislerinin torbaya inmesi tamamlanmış olup bu durum ultrasonografide doktorunuz tarafından görüntülenebilir.

Gebelikte artan relaxin hormonu uyluk eklemlerinizi gevşettiğinden yürüyüşünüz zorlaşır.Eller belde ve belinizi öne doğru iterek yürümeye başlamış olabilirsiniz.Özellikle geceleri rahat bir pozisyonda dinlenmelisiniz.
Sonlara yaklaştıkça siz de daha hızlı kilo aldığınız fark edebilirsiniz. Ellerde ve ayaklarda hafif ödem olması normaldir ancak şiddetli baş ağrılarınız varsa, çakan ışıklar ya da noktacıklar görüyorsanız, şişliklerde ani bir artış varsa, karın ağrısı, bulantı ve kusmanız oluyor ise preeklampsi açısından dikkatli olmalı ve mutlaka zaman kaybetmeden doktorunuzla görüşmelisiniz. Eğer bebeğiniz çok iriyse ya da ikiz ya da üçüz bebek bekliyorsanız karnınızın içindeki aşırı şişlik nedeniyle midenize olan baskı ve rahatsızlık hissi nedeniyle iştahınızda azalma olabilir.Rahminiz hamilelik öncesine göre 500 kat genişlemiştir. Hamileliğinizin ilerlemesine rağmen karnınız fazla büyümemiş olabilir. Eğer doktorunuz normal buluyorsa, bu sizin yapısal özelliklerinize bağlı bir durumdur.Geceleri unutamayacağınız rüyalar görebilir ve sık sık tuvalete gidebilirsiniz.Vücut dokularınız sıvı tuttuğu için bu dönem elleriniz uyuşabilir. Artık bebeğinizin diz ve dirsek vurmalarını ayırt edebilirsiniz. Bazen de küçük ve ritmik vuruşlar hissedebilirsiniz. Paniğe gerek yok çünkü bu bebeğinizin hıçkırıkları.

Anne adaylarının bir kısmında bu gebelik haftasında ellerde uyuşma, karıncalanma, elektriklenme şikayeti ortaya çıkmaktadır.El parmaklarının hareketini sağlayan median sinir el bileği içindeki karpal tünel adlı boşluktan geçmekte olup gebelikte sıvı tutulması nedeniyle bu boşluk daralabilmekte ve karpal tunel sendromu adı verilen tablo oluşabilmektedir.Bazen bu durum ciddi sıkıntılara yol açtığından el bileği ateli dahi kullanılması gerekebilir