• Artık bebek rahmin büyük bir kısmını doldurmakta olup boyu 38.5 cm ve ağırlığı 1150 gr’ dır.

• Bebek gece boyunca uyanık iken gün içinde uyumaktadır.Bunun ana nedeni gün içinde annenin hareket halinde olmasından dolayı amniotik kese içindeki sıvının sürekli salınımının bebekte beşik etkisi yaratmasıdır.

• Yağ dokusunu depolamaya devam etmektedir.

• Beyinin ısı ayarlama merkezi tamamen oluşmuştur.

• Bebeğin görme ,işitme ve tat alma duyusu dışında koku alma duyusun da geliştiğini biliyor musunuz?Fakat amnios mayiini tadıp koklamaktan başka maalesef bir şey yapamıyor.Şimdilik bunlarla yetinmektedir.

• Önümüzdeki günlerde doğuma hazırlık olarak cenin pozisyonunda başı aşağıya doğru dönmeye başlayacaktır.

Büyüyen rahmin basısı ve leğen kemiklerindeki eklemlerin hormonların etkisiyle doğuma hazırlanması nedeniyle bel ve sırt ağrıları belirginleşmiştir.

En uygun davranış düzenli olarak sabah akşam yarım saat yürüyüş yapmak ve mümkünse yüzmektir.Egzersiz kaybolan enerjiyi geri kazandırdığı gibi ağrılarında azalmasına yardımcı olacaktır. Bacaklarda görülen kramplar ilk olarak akla kalsiyum eksikliğini getirse de kalsiyum-magnesium dengesindeki bozulma da buna yol açabilir. Doktorunuzun önerisi ile magnesium tedavisi bu konuda rahatlatıcı olacaktır

Kan grubundan emin misiniz? Eğer kan grubunuz Rh negatif ve eşinizin kan gurubu Rh pozitif ise kan uyuşmazlığınız vardır.Anne karnındaki bebeğin kan grubu tespit edilemediğinden son 3 ayda olası bir kanamaya karşı tedbir amaçlı indirekt coombs testinin ardından uyuşmazlık aşısı ( Anti-D , Rheogam ) yapılması 28’inci haftada önerilmektedir. Doğumun ardından bebek baba gibi Rh (+) ise ilk 72 saat içinde anneye tekrar aynı aşılama yapılacaktır. Buradaki amaç bundan sonraki doğumlardaki bebekleri korumaktır.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL