• Bebeğin boyu 36 cm ve ağırlığı 900 gr’ dır.

• Gözleri daha dikkatlidir.Retinası tamamlanmak üzere olup aydınlık ve karanlığa tepki verebilmektedir.

• Akciğerleri düzenli bir şekilde suyu alıp verebilmekte ve doğum sonrası için hazırlık yapmaktadır.ü Karnınızın üzerine kulağını dayayan bir kişi rahatlıkla bebeğin kalp atımlarını ayırt edebilmektedir.

• Bebek 24-28’ inci haftalar arasında hareket etme alanının geniş olması ve ağırlığının fazla olmaması nedeniyle çok aktiftir. Bebeğin hareketleri dışarıdan dahi seçilebilir.

• Bu haftadan sonra bebeğin anne karnındaki hayatı çok daha düzenli olup uyku ve hareketli olma dönemleri anne tarafından farkedilebilinir.

• Anne ve babanın seslerini ayırt edebildiğini ve tepki verdiğini biliyor muydunuz?

• Beyin fonksiyonları hızla tamamlanmaktadır.

• Sesli kitap okumayı ve müzik dinletmeyi unutmayınız!bilmektedir

Tebrikler ikinci üç ayı da bitirdiniz.Son trimester olarak adlandırılan sürecin başlamasıyla birlikte doğumun gerçekleşeceği hastanenin saptanma zamanı da artık gelmiştir. Bu tercihi yaparken en iyi yönlendirmeyi gebelik takibini yapan doktor yapacaktır.Size uygun ,sosyal güvenceniz var ise kullanabileceğiniz,doktorunuzun ve sizin de kolaylıkla ulaşabileceğiniz ve rahat edeceğiniz bir hastaneyi düşünme zamanı.

Grup B streptokok enfeksiyonu yeni doğan bebeklerde menejit, sepsis gibi ciddi problemlere yol açabilmektedir.Kadınların %10-35’inde vajinada bulunabilen bu bakteri çoğunlukla gebelik esnasında hiçbir bulgu vermemektedir.Normal doğum eylemi esnasında bebeğin doğum kanalından geçmesi nedeniyle bebekler bu bakteriyi soluyarak yada yutarak alabilir. Enfeksiyon yeni doğan bebekte yaşamın ilk haftasında görülebilmektedir. Bu nedenle 37’inci haftada doğum öncesi vajinal muayenede enfeksiyondan şüphelenilmesi durumunda vajinal kültür alınması önerilir.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul