• Bebeğin boyu 30 cm ve ağırlığı 600 gr’dır.

• Dış ortamda yaşama şansı gittikçe artmaktadır.

• Ter bezleri birkaç gün içinde oluşacaktır.

• Hareketleri daha düzenli ve daha güçlüdür.

• Hızlı göz hareketleri başlamıştır.

Kilo aldığınızı artık iyiden iyiye farketmeye başlamış olmasınız. sağlıkllı bir gebelik boyunca ortalama 13-16 kg alabilirsiniz. Ani kilo artışları göbek çevresinde çatlaklarar neden olabilir bu yüzden daha önce haftalarda bahsettiğimiz gib düzenli nemlidirici kremlerinizi veya kakao yağı gibi bitkisel yağları tercih edebilirsiniz.Uzun süreli ayakta kalmalarda ayak ve bileklerinizde şişliklere neden olabilir.

Braxton hicks kontraksiyonları (yalancı doğum ağrıları) bu haftada görülmeye başlamakla beraber son aylarda sıklaşmaktadır.Gebelik öncesi dönemde bile rahimde ritmik kasılma ve gevşemeler olmaktadır.Aslında döllenmenin sonrasında başlayan kasılma ve gevşeme periyodlarının özelliği ağrısız ve düzensiz olmalarıdır.Karnın alt kısımlarında sertleşme olarak hissedilebilinirler. Yorgunluk,egzersiz yapmak ve yetersiz sıvı alımı kasılmaları sıklaştırmaktadır.Bu kasılmalar 15-60 saniye sürmektedir.Kasılmalar 15 dakikada 4 kereden fazla olursa,kasılmanın yoğunluğu artmaktaysa,ağrılı hal alırsa ve kanamaeşlik ederse doktorunuza haber vermeniz gerekmektedir.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul