• Bebeğin boyu 28 cm ve ağırlığı 500 gr’dır

• Şu anda doğum gerçekleşirse çocuğun dışarıda yaşama şansı sadece %10’dur. (bu da ancak çok iyi şartlardadır).

• Bebeğin akciğerlerinde sürfaktan gelişmeye başlamaktadır,sürfaktan doğum sonrası akciğerlerdeki keseciklerin (alveol) havayla dolmasını sağlamaktadır.

• Kız mı erkek mi? Zaten öğrenmişsinizdir. Eğer kız ise yumurtalıklarında şu andan itibaren milyonlarca yumurta hücresi bulunduğunu da unutmayınız.

• Göz pigmenti oluşmaktadır.

• Pankreas kan şekerinin ayarlanmasını sağlayan insülini daha düzenli salgılamaktadır.

Yemeklerin sık aralarla küçük porsiyonlar şeklinde yenmesi önerilmektedir. Yağlı ve baharatlı yemeklerden kaçınılmalıdır.Yatmadan 1 saat önce içeceğiniz az şekerli ılık bir bardak süt gece sizi rahatlatacaktır

Braxton hicks kontraksiyonları (yalancı doğum ağrıları) bu haftada görülmeye başlamakla beraber son aylarda sıklaşmaktadır.Gebelik öncesi dönemde bile rahimde ritmik kasılma ve gevşemeler olmaktadır.Aslında döllenmenin sonrasında başlayan kasılma ve gevşeme periyodlarının özelliği ağrısız ve düzensiz olmalarıdır.Karnın alt kısımlarında sertleşme olarak hissedilebilinirler. Yorgunluk,egzersiz yapmak ve yetersiz sıvı alımı kasılmaları sıklaştırmaktadır.Bu kasılmalar 15-60 saniye sürmektedir.Kasılmalar 15 dakikada 4 kereden fazla olursa,kasılmanın yoğunluğu artmaktaysa,ağrılı hal alırsa ve kanamaeşlik ederse doktorunuza haber vermeniz gerekmektedir.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL