• Bebeğin boyu 28 cm ve ağırlığı 430 gr’dır

• Kafasının vücuda oranı gittikçe değişmektedir. Vücut uzamakta ve kafaya göre oranı artmaktadır. Artık doğumdaki haline çok benzemektedir.

• Kaş ve kirpiklerin oluşumu tamamlanmıştır.ü Karaciğeri ve safra kesesi iş başındadır. Bilirubin salgısı gittikçe artmaktadır.

• Eritrosit (kırmızı kan hücreleri) yapımı yeni başlamış olup hızla artmaktadır.

• Erkek çocuklarda testisler skrotuma (torbaya) indiler. İnanamayacaksınız ama testesteron salgısı ile birlikte ilkel sperm yapımı bu haftadan itibaren artık başlamış bulunmaktadır.

• Daha hafif sesleri de duyabilmektedir. Annenin bebeği ile konuşması hatta şarkı söylemesi tavsiye edilir.

• Klasik müzik dinletebilir veya kendiniz ona ninniler söylebilirisiniz  bebeğiniz artık sizi duyabiliyor

Gebeliğin 18 -22 haftaları arası bebeğin anomali taraması açısından en iyi değerlendirildiği dönemdir.Gerek bebeğin organ ve sistem gelişimlerini tamamlamış olması gerekse bebeği çevreleyen amniotik sıvının miktarının fazlalığı doğru değerlendirmeye olanak sağlar.Bu nedenle bu haftalar arasında uzman bir perinatolog tarafından ikinci düzey ultrasonografi olarak adlandırdığımız ayrıntılı incelemenin yapılması önerilmektedir. Unutulmamalıdır ki önceden bilinen riski olmayan anne adaylarının bile %3-5 anomalili çocuk doğurma olasılığı vardır.

Gebelikte özellikle bu haftadan sonra aşağıdaki bulgulardan herhangi biri olursa doktoruna hemen başvurmanız gerekmektedir:

• Vaginal kanama

• Elde ve yüzde uyuşma

• Şiddetli karın ağrısı

• Su gibi sıvı gelmesi

• Vücut sıcaklığında aşırı artış

• Çocuk hareketlerinde azalma, hissetmeme

• Şiddetli baş ağrısı, görme kaybı.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul