• Bebeğin boyu 26.7 cm ve ağırlığı 360 gr’dır.

• Dışarıdan gözle hareketlerini ve tekmelerini artık rahatça izlemek mümkündür.Hareket edebilme alanı fazla olduğu için adeta rahim içi jimnastik yapıyor gibidir.

• Güçlü ışığı ve sesi rahatlıkla hissedebilmektedir.

• Uyuma düzeni daha iyi olup uyku ve uyanıklık periyodları mevcuttur.Tipik olarak anne uyuduğu zaman çok daha hareketlidir.

• Lökosit (beyaz kan hücreleri) üretimi başlamasıyla birlikte bebeğin savunma mekanizması gelişmekte ve enfeksiyonlara karşı kısmen koruma altına girmektedir.

• Cilt şeffaflığını kaybedip daha opak hale gelmektedir ve bebek kemiklerinin üzerine de yağ depolamaktadır.

Büyüyen bebeği taşıyan rahim göbek deliğini 1 cm geçmiştir.Rahim hızla büyüdüğü için rahmi yerinde tutan bağlar gerilmekte ve buna bağlı olarak kasık ağrılarında artma olabilmektedir. Kasıklarda görülen bu ağrılar tamamen normal olup rahmin büyümesinin göstergesidir. Ancak bu ağrılara kanama , su gelmesi eklenirse hemen doktorunuzla temasa geçmeniz gerekmektedir.

Gebeliğin ilerlemesi ile birlikte bağırsaklarda gaz şikayeti de görülebilmektedir.Sebebi yine gebelik hormonlarına bağlı olarak tüm çizgili kaslarda olduğu gibi sindirim sistemindeki kas dokusundaki gevşemedir.Gaz şikayetleri özellikle akşamları artar.Bebeğinize ve bebeğinizin gelişmesine bir zararı yoktur.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL