• Bebeğin baş popo mesafesi 16.5 cm ve ağırlığı 300 gr’dır.

• Bebek de yolun yarısına ulaşmıştır.

• Kalbi daha güçlü çalışmaktadır.

• Tüm kasları daha da güçlenmektedir.

• Bu hafta annedeki bağışıklık hücreleri çocuğa aktarılmaktadır.

• Beyindeki duyu merkezleri hızla gelişmektedir. (tat,koku,işitme ,görme ve hissetme )

• Şiddetli seslere tepki vermeye başladığı için artık müzik dinletebilirsiniz.

• Kız bebeğin yumurtalıklarında 6 milyon yumurta hücresi bulunmaktadır.Rahim gelişimi tamamlanmıştır ve vagina gelişimi başlamıştır.

Rahim boyu mezura ile ölçüldüğünde 18-22 cm boyuna gelmiştir.Büyüyen karnın yarattığı gerilme sonucu ciltte hafif kaşınmalar başlayabilmektedir.Bu nedenle karın cildinin nemlendirilmesi önemlidir.

Artık bebeğin kalp atımları el doppleri ile rahatlıkla duyulabilir. Hatta annenin karın cildine kulak dayayarak bile duyabilmek mümkündür. Kulakla karnın dinlenmesi ile duyulabilinen kalp atımlarının ince hızlı ve ritmik olacağı dikkate alınmalıdır. Çünkü bebek kalp atım hızı dakikada 120 - 160 olup süratlidir.

Aylık gebelik muayeneleri esnasında kan basıncı ölçümü de yapılmaktadır.Gebelikte kan basıncının 140/90’nın üzerinde olması yüksek tansiyon olarak ifade edilip yakın takibi gerektirir.Kan basıncı yüksekliğine idrar protein atılımını da eklenmesi preeklampsi olarak tanımlanır. Sıklıkla ilk gebeliğini geçiren annelerde görülmekte olan bir gebelik komplikasyonudur.

Preeklampsi açısından risk altında olan gebeler ;

-Gebe kalmadan önce tansiyon hastası olanlar

-Daha önceki gebelikte tansiyon yüksekliği problemi olanlar

-Şişman,fazla kilolu olanlar

-20 yaşından küçük ve 40 yaşından büyük gebeler

-Çoğul gebelikler

-Diyabet,böbrek hastalığı,romatoid artrit,lupus ve skleroderması olan hastalardır.