• Bebeğin baş popo mesafesi 15 cm ve ağırlığı 240 gr’ dır.

• Sinir uçları tamamen gelişti.

• İnanabiliyor musunuz? Artık dışarıdan gelen sesleri hissedebilmektedir.

• Uyuma düzeni yavaş yavaş başlamaktadır.

• Damak yapısı ve süt dişleri taslakları oluşmaktadır.

• Böbrekleri idrar üretmektedir.

• Kız çocuğu ise vagina ,uterus ve tüpler; erkek çocuğu ise dış genital organlar hızla tamamlanmaktadır.

• Başındaki saçlar bu hafta ile hızla artmaktadır.

Büyüyen rahmin mideye baskı yapması sonucu reflü görülebilmektedir. Reflünün bir diğer nedeni artmış progesteronun yemek borusu ile mide arasındaki kası gevşek tutmasıdır.Annede yiyeceklerin sindirim sistemindeki hareketinin yavaşlaması bebeğe daha etkin miktarda besin ulaşmasını sağlar, genellikle yemekten 2 saat sonra besinler bebeğe ulaşmıştır.Reflüyü azaltmak için az miktarda ve sık aralarla yemek yemek, yatmadan hemen önce fazla yemek yememek, uyurken gövdenin üst kısmını hafifçe yükseltmek önerilir

Gebelikte sıcak su ile banyo yapmak güvenlidir.Yorgunluğun giderilmesi,ağrıların azalmasına yardım eder.Hemoroid (basur) ‘e bağlı şikayetlerin ,siyatik ağrılarının azalmasına yardımcı olur.Kasları gevşetir,sırt ve bel ağrılarına iyi gelir.Banyo alırken evde yalnız olunmaması gerekir.Banyo suyu aşırı sıcak olmamalıdır.Banyo yaparken zeminin ıslak olmasından dolayı düşme riski olduğundan küvetin zemininde kayganlığı önleyen lastiklerin olması tavsiye edilir.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul