• Bebeğinizin baş popo mesafesi 11.5 cm ve ağırlığı 100 gr’ dır.

• Bebeğiniz artık başını dik tutabilmektedir.

• Kol ve ayak hareketleri belli bir düzende meydana gelmektedir. Bazı gebeler bu hareketleri gaz sancısı veya kanat çırpması olarak algılayabilir.

•  Cilt altında yağ depolanmaya başladı.

• Bebeğin gözleri vücudun orta hattına doğru yaklaşmaya başlayıp göz kırpma hareketi oluşmaktadır.

• Ayak parmaklarının tırnakları şekillenmeye başlamaktadır.

• Ultrason değerlendirmesi esnasında emme refleksini görmek mümkündür. Bebek bu haftada rahatlıkla baş parmağını emebilmektedir.

• Dış genital organları artık ultrasonografi ile görmek mümkündür.

• Düzenli olarak amnios sıvısını akciğerleri ile alıp vermektedir.

• Kalp atışları yaklaşık annenin 2 katı kadar hızlı atmakta ve kalbi günde 10 litreden fazla kan pompalamaktadır!!

• Bu haftada plasenta ve bebeğin aynı boyutta olduğunu biliyor muydunuz?

Üçlü test 15-18 ‘inci gebelik haftalarında yapılan ve anne kan örneğinden B-hCG , AFP ve estriol düzeyi bakılarak trizomi 21 , trizomi 18 ve nöral tüp defekti riskini saptayan bir tarama testidir. Down sendromu için kabul edilen sınır 1:250’dir. Her gebelikte yapılmalıdır. Pozitif sonuçta amniosentez önerilir.

Tarama testleri içindeki en yeni yöntem dörtlü test olup,üçlü testteki parametrelere ek olarak dimerik inhibin –A ölçümü eklenmiştir. Dörtlü testin güvenirliliğinin daha yüksek olduğu ileri sürülmekle birlikte yaygın kullanıma girmesi için yeni çalışmalar gerekmektedir.

Gebelikle birlikte vücut kan volümünün artması sonucu annenin kalp ve böbreklerinin yükü de artmıştır. Bu nedenle artan sıvı ihtiyacından dolayı günde 6-8 bardak su içilmesi unutulmamalıdır. Doktorunuz aksini önermediği sürece tuz kısıtlamasına gidilmemelidir.Diğer yandan aşırı tuz alımının da ödeme yol açabileceği dikkate alınmalıdır.

Aneminin önlenmesi ve vücudun artan demir ihtiyacının karşılanması için günlük demir hapı alımı ve multi vitamin takviyesi önerilir.

Bazı gebelerde gebeliğin yarattığı değişiklikler sonucu burun kanamaları ve nazal konjesyon görülebilmektedir.Bunun nedenleri değişen hormon düzeylerinin burundaki iç tabakada şişmeye yol açması,artmış kan akımı ve dokulardaki yumuşamadır.Bazen bu problem tüm gebelik boyunca devam edebilir. Özellikle vitamin C eksikliği söz konusu ise burun kanamaları sıklaşır. Bu nedenle C vitamininden zengin gıdaların tüketilmesi önerilir.Doktor önerisi olmaksızın burun damlaları kullanılmamalıdır

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL