• Bebeğin boyu 10 cm ve ağırlığı70 gr olmuştur.

• Küçük tüycükler (lanugolar) hızla vücudunu kaplamaya devam etmektedir.

• Bebeğin cildi o kadar incedir ki cilt altındaki damarları çok net görmek mümkündür.

• Ayakları artık daha hızlı uzamaktadır. Başın boya oranı artık değişmiştir ve bebeğin boyu başına göre çok daha uzun orandadır.

• Duyma fonksiyonu iç kulaktaki kemikçiklerin yapılmaya başlaması ile gelişmeye başlamakla beraber halen sizi duyamaz.

• Tırnaklar hızla uzamaktadır.

• Saçlar çıkmaya başladı,kaş ve kirpikler de oluşmaya devam etmektedir.

Bazı gebeler bu haftada bebeğin hareketlerini hissettiklerini iddia edebilmektedir.Bebeğin hareketleri anne tarafından 20. gebelik haftasına kadar hissedilmeyebilir.Özellikle ilk gebelikte bebeğin hareketlerinin duyulması daha geç,sonraki gebeliklerde ise erken dönemde olabilir.Bunun önemli bir nedeni de annenin bebek hareketlerini önceki gebeliğinden anımsayarak daha çabuk tanımlayabilmesidir.

Büyüyen rahim artık etrafa daha çok başı yapmaya başlayabilir her gebede olmamak kaydı ile artık daha sık idrara çıkabilirsiniz. Eğer sık idrara çıkmanın yanında yanma ve ağrıda hissediyorsanız mutlaka doktorunuza başvurun idrar yolu enfeksiyonu geçiriyor oalbilirsiniz

Musluk suyunu içmek veya yemek için kullanmamaya özen göstermek gerekir.Musluk suyu içinde barındırabileceği bakteriler ve ağır metallerden dolayı içilmemelidir.Özellikle sudaki olabilecek kurşun maddesi bebeğin beyninde arazlara sebep olmaktadır. Eğer içilmek zorunda kalınırsa ; suyu önce musluktan 3-5 dakika akıttıktan sonra kaynatıp,soğuduktan sonra içilmesi tavsiye edilmektedir.

Şişelenmiş suların arıtmasında kimyasal maddeler kullanılmadığı için tüketilmeleri güvenlidir

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul