• Bebeğin boyu yaklaşık 7 cm olup ağırlığı 24 gr’dır.

• Bebeğin bağırsakları artık vücut dışından karın boşluğuna yerleşmiştir.

• Ses tellerinin gelişimi tamamlanmıştır.

• Bebeğin yüz karakteristikleri , kulaklar gözler ve burun olması gerektiği yerlerdedir.

• Kollar daha da uzayıp daha kolay hareket etmeye başlamıştır.

• Plasenta tam kapasitede çalışmakta ve gerek hormon üretimi gerekse bebeğe besin ve oksijen iletimini daha düzenli sağlamaktadır.

• Bebek amniotik sıvıyı akciğerleri ile alıp vermeye başladı

Artık ikinci trimester ( 3 aylık dönem) içindesiniz ve bu dönem içinde daha rahatlayacaksınız merak etmeyin hormonların artmasına bağlı olarak saçlarınız daha gür ve parlak olacak.

Memelerde hassasiyet devam edebilir .Baş ağrısı, kabızlık ve midede ekşime –yanma hissi süregelebilir. KMaalesef bu ayda başlayabilecek karın çatlakları için de önlem almak gerekebilir.Gebelik esnasında meydana gelebilen çatlaklar kalıcı olup oluştuktan sonra tedaviye iyi yanıt vermemektedir.Bol sıvı alımı,taze sebze ve meyve tüketimi,egzersiz yapılması ve uygun kilo alımı önemlidir.Çatlak önleyici kremler özellikle kakao yağı,badem yağı kullanımı iyi gelmektedir

Gebeliğiniz boyunca belirli dönemlerde mutlaka kan değerlerinizi ve tiroidlerinizi kontrol ettiriniz.Tiroid hormonlarının gebeliğiniz seyri açısından tiroid hormonlarınızın kontrol altında olması önemlidir.

Reyap Hastanesi

Yeşilkent Mah. 2011. Sok. No:25 Esenyurt İstanbul