• Bebeğin boyu 55-60 mm olup 14 gr ağırlığındadır.

• Fetus sıvıları yutma, absorbe etme ve atılımını yapma kabiliyetine kavuşmuştur.

• Ellerin gelişimi tamamlanmış olup tırnakları büyümeye başlamıştır.

• Bebeğin yüz karakteristikleri netleşmiştir.Kulakları başın her iki yanında yer alıp her iki gözünü de kapatabilmektedir.

• Karaciğer ve pankreas fonksionları başlayan fetus kan şekerini ayarlayan insülin salgısına bile başlamıştır.

• Amniotik kesenin içinde 50 mililtre amnios sıvısı yer almakta olup bu haftada plasenta hormon üretiminin önemli bir kısmını üstlenir.

• Fetusun beyninde yer alan ve hormon üretim merkezi olan hipofiz bezinden büyüme hormonu, süt hormonu ,tiroidi uyaran hormon salgılanmaya başlamıştır.

• Fetusun saçları ve tırnakları hızla uzamakta olup bu haftanın en ilginç gelişmesi ise ses tellerinin oluşmasıdır.Ancak ağladığını duyabilmek için daha 6 ay beklemek gerekir.

Sıklıkla görülen ayak kramplarında ayakları yukarı doğru kaldırıp parmak uçlarını gergin tutmak, sıcak havlu ile masaj yapmak önerilir.Potasyumlu yiyeceklerin alımının (kayısı,şeftali,muz) ayak kramplarını azalttığı bilinmektedir.

Bel ve sırt ağrılarını önlemek için bel boşluğuna küçük yumuşak bir yastık koymak ve bel desteği olmadan oturmamak önerilir.

Baş ağrılarınız artabilir bunu önelmek adına iyi uyumak ve iyi beslenmek önemlidir.

Çok zorunda olmadıkça ilaç kullanmayınız ancak ağrılarınız için parasetamol tercih edebilirsiniz.

Gebeliğin 11 -14 ‘ünci haftaları arasında yapılan ve Down sendromu ve trisomi 18’li bebekleri erken dönemde saptamaya yönelik bir tarama testi olan ikili test uygulanmaktadır.Duyarlılığı %90’dır. İkili testin ilk parametresi fetal ense kalınlığı ölçümü (NT), diğer parametresi serbest B-hCG ve PAPP-A ‘nın anne kanında ölçümüdür.Tarama testi sonucu risk yüksek ise (+) sonuçtan bahsedilip ileri inceleme yapılır.Hatalı pozitif çıkma oranı sadece %5’dir. Sağlıklı bir bebek sahibi olma konusunda bilgi sahibi olmak istiyorsanız ikili testinizi yaptırmanızı öneriyoruz

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL