•  Bebeğin baş popo mesafesi yaklaşık 50 milimetreye ulaştı ve 8 gr ağırlığına geldi.

• Hemen hemen tüm organları oluştu ve kısmen çalışmaya başladı.

• Hızlı büyüme dönemine girdi,büyüklüğü katlanarak devam edecek.

• Dış genital organları belirginleşti ,fakat ultrasonografi ile görülmesi için henüz çok erken. Kız mı? Yoksa erkek mi? Biraz daha beklemek gerekecektir.

• Bebeğin parmakları artık birbirinden ayrılıyor.

• Saç ve tırnaklar yapılmaya başlandı.ü Karın içi kasların aktif kasılmaları başladı.

• Böbreklerin çalışmaya başlaması ile amnios sıvısı artık sirküle oluyor.

• Karaciğer ,bağırsaklar ,beyin ve akciğerler kendi fonksiyonlarını kendileri görmeye başladı.Bağırsaklar karın boşluğuna doğru hızla ilerlemeye devam etmektedirler.

Sıklıkla görülen ayak kramplarında ayakları yukarı doğru kaldırıp parmak uçlarını gergin tutmak, sıcak havlu ile masaj yapmak önerilir.Potasyumlu yiyeceklerin alımının (kayısı,şeftali,muz) ayak kramplarını azalttığı bilinmektedir.

Bel ve sırt ağrılarını önlemek için bel boşluğuna küçük yumuşak bir yastık koymak ve bel desteği olmadan oturmamak önerilir.

Baş ağrılarınız artabilir bunu önelmek adına iyi uyumak ve iyi beslenmek önemlidir.

Çok zorunda olmadıkça ilaç kullanmayınız ancak ağrılarınız için parasetamol tercih edebilirsiniz.

Bebeğinizin kemikleri artık iyiden iyiye ortaya çıkmaya başladı. Kalsiyumdan zengin gıdalar artık sofralarımızda yerini almaya başlamadı. Günlük yoğurt süt peynir tüketimini biraz arttırmanızda fayda var.

• Yarım yağlı peynir

• Yağı alınmış süt