1-4 HAFTA

Son adetin ilk günü ile birlikte yumurtalıktan bir yumurta hücresi büyümek üzere seçilir.Kadınlık hormonlarının düzenli artışı ile yumurtalık uyarılıp yumurta atılımı sağlanır.Ayrıca endometriyum (rahim içi duvarı) kalınlaşıp döllenecek yumurtaya yerleşmesi için ön hazırlık yapmaktadır.
Yumurtlama adetten sonraki yaklaşık 14’ üncü günde olmakta ve atılan yumurta hücresi  tüpler tarafından yakalanmaktadır.Cinsel ilişki ile tüplere ulaşan sperm tarafından döllenen yumurta B-hCG olarak isimlendirilen gebelik hormonu üretmeye başlar. Bir süre sonra artacak olan bu değerler idrarda veya kandaki gebelik tespitinde gebeliğin kesinleşmesinde  kullanılır.
Döllenen yumurta tüplerde bölünerek 7-10 günlük bir yolculuk yaptıktan sonra rahim içine yerleşir (implantasyon ve nidasyon).Bölünen döllenmiş yumurtaya blastosist ismi verilir ,katmanlar oluşur.Dış katmandan plasenta ,iç katmandan ise embriyo meydana gelir.Amniotik sıvıyı ve embriyoyu içinde barındıracak olan amniotik kese şekillenmeye başlar.
Bu sırada rahim ağzı yumuşar ve  kalınlaşan mukus rahim ağzını kapatarak enfeksiyonlara karşı bariyer oluşturur.
İmplantasyon (yerleşme) sırasında bazı kadınlarda 1-2 damla kanama veya kasıklarda kramp tarzında ağrı görülebilir.Hiç bir önemi yoktur.

ÖNEMLİ BİLGİ

Bir çok ilaç ve kimyasal madde gebelik öncesi ve gebelik sırasında kullanıldığı takdirde bebek gelişiminde  olumsuz etkilere sebep olabilmektedir.İlaçlar plasentayı geçip çocuğu etkilemektedirler.Genel kural olarak gebelikten önce 3 ay ve  gebeliğin ilk 3 ayı folik asit dışında hiçbir ilaç kullanılmamalıdır.Gebelik dışında gebelik planlarken veya  emzirirken dahi başka sebeplerden dolayı ilaç kullanımına gereksinim duyulursa doktorunuza danışmanız gerekecektir.İstisna olarak  bazı hastalıklarda anne sağlığı için gebelik öncesi ve sonrasında ilaç kullanımı zorunludur.Örneğin; epilepsi ,ciddi psikolojik sorunlar ,depresyon ,guatr ,hipertansiyon ve diyabet gibi . Bu gibi durumlarda ilaç kullanımı zorunlu olduğundan doktorunuzu mutlaka bu ilaçlardan bilgilendirmeniz ve önerileri doğrultusunda ilaçları almanız gerekecektir.
         Gebelikte kullanılan ilaçlar ABD ‘ deki F.D.A isimli ilaç ve yiyecek sağlığını, güvenirliğini denetleyen  kuruluş tarafından sınıflandırılmaktadır. Bir ilaç kullanımı gerektiğinde doktorunuzun elindeki bu sınıflandırılmış listeye danışmanız gerekmektedir.Özellikle gebelik planlarken ve ilk 3 ayında kullanılması kesin sakıncalı olan ilaçlardan birkaçı ise;İbuprofen, Lithium,çok fazla Aspirin ,Carbimazole ,Warfarin, Meltormin, Tetrasiklin ,Kloraquin ,Roaccutane, Kanser ilaçları ,aşırı A vitamini  gibidir. Bu dönemde ilaç kullanımında genel prensip güvenirliliğinden şüphe duyulan tüm ilaçların doktora danışılmasıdır.

Yakuplu Mah. Hürriyet Blv.  Skyport Residence Kat :11 Daire:126

Beylikdüzü/ İSTANBUL